Liceul Tehnologic Dragomir Hurmuzescu - Medgidia
Secretariat: +40 341420101
Data anuntului: 04/04/2022

Anul școlar 2021- 2022  aduce un nou parteneriat internațional pentru Liceul Tehnologic ”Dragomir Hurmuzescu” Medgidia. Alături de colaboratorii noștri propunem elevilor de această dată un proiect orientat spre disciplinele de tip STEAM.

Proiectul intitulat Innovative Teaching/Learning Approaches, își propune să realizeze conștientizarea necesității utilizarii metodelor de învățare prin joc astfel încât  elevii se implică în învățarea experiențială, persistă în rezolvarea problemelor, îmbrățișează colaborarea și lucrează prin procesul creativ.

Innovative Teaching/Learning Approaches, beneficiază de o finanțare totală de 146498 € prin Agenția Națională pentru Programe Comunitare în Domeniul Educației și Formării Profesionale, dintre care 40043 € revin Liceului Tehnologic”Dragomir Hurmuzescu” Medgidia

Proiectul se derulează pe o perioada de 2 ani (2021-2023) și presupune o serie de activități menite să dezvolte abilitățile creative, antreprenoriale și colaborative ale participanților cu ajutorul limbilor străine, cunoștințelor digitale și noțiunilor dobândite în școală. Fiecare fază a proiectului cuprinde o serie de activități specifice, culminând cu mobilități într-una din țările participante.

Printre activitățile vizate amintim:

realizarea unei expoziții (postere, prezentări) despre subiecte specifice disciplinelor STEAM (science- tehnologe-engineering -art-mathematics),

prelegere/video despre activitățile din proiect(expoziție fotografică),

realizarea unor e-book-uri cu utilizarea aplicațiilor mobile în lecții,

realizare a unui film de prezentare a rezultatelor proiectului.

Cei interesați trebuie să țină cont că proiectul se adresează elevilor cu vârsta între 12-17 ani și presupuneutilizarea în timp real a limbilor străine alături de cunoștințe din biologie, geografie, matematică și TIC.Numeproiect:Innovative Teaching/Learning Approaches.

Parteneri:

- Cofac Cooperativa De Formacao E Animacao Cultural Crl - Universitatea din Lisabona - Portugalia

-ARDA Beratung & Bildung GmbH, Organizație nonguvernamentală-Berlin, Germania

-Zespol Szkol Technicznych i Ogolnoksztalcacych z Oddzialami Integracyjnymi im. Stanislawa Staszica, liceu din Bialystok-Polonia

-Ozel Adalya Anadolu Lisesi, colegiu din Antalya - Turcia

-Özel Antalya Vizyon Koleji Anadolu Lisesi, colegiu din Antalya - Turcia

Durata:2 ani/noiembrie2021 – octombrie 2023

Elevi: 20 de elevi cu vârste cuprinse între 15-17 ani. În mobilități vor merge elevi cu vârste între 15-17 ani, care au cunoștințe foarte bune de limbă engleză. Selecția elevilor participanți la mobilități va avea loc cu 3 luni înaintea realizării acesteia, în funcție de de graficul activităților realizate împreună cu partenerii.

Mobilități:

  • Noiembrie 2022 –mobilitate în Romania
  • Februarie 2022–mobilitate în Turcia
  • Mai 2022 –mobilitate în Polonia

Obiective:

  • Integrarea conceptelor educației STEAM (science- tehnologe-engineering-art-mathematics) ce implică abordare educațională a învățării care folosește Știința, Tehnologia, Ingineria, Arta și Matematică ca puncte de acces pentru ghidarea anchetei, dialogului și gândirii critice a elevilor.
  • utilizarea cunoștințelor dobândite la clasă și implicarea gamificării (învățării prin joc) în activitățile instructiv educative.
  • îmbinarea disciplinelor de studiu pentru a forma viitori angajați care să ajute la creșterea industriilor bazate pe știință și tehnologie.
  • utilizarea platformelor educaționale și a gamificării astfel încât elevii  să dobândească  cunoștințele și abilitățile necesare pentru a se descurca, chiar mai mult de atât, într-o lume ce se află într-o continuă schimbare.
  • dezvoltarea lucrului în echipă pentru formare unei gândiri de tip design pentru a oferi soluții bazată pe rezolvarea situațiilor de învățare cu ajutorul aplicațiilor pe telefoanele mobile.

Activități:

Februarie-martie 2022 :

- aplicarea de chestionare privind necesitatea implementării educației STEAM și a învățării prin joc (gamificare)

- crearea și selectarea logo-urilor

- crearea platformei E-Twinning pentru proiect.

Aprilie 2022

-mobilitate a profesorilor la Universitatea din Portugalia pentru a identifica metode moderne de includere a STEAM în curriculum-urile specifice fiecărei țări partenere

 Mai  2022

-dobândirea de cunoștințe conform conceptului de   Educație STEAM - organizare lecții demonstrative pe baza cărora se vor creaprezentări PowerPoint/Prezi sau postere pe teme specifice din biologie, chimie, matematică, tehnologia informației și comunicațiilor, proiectarea și desenarea cu ajutorului calculatorului (CAD)

Iunie 2022

- mobilitate a profesorilor în Germania pentru a dezvolta aplicații specifice STEAM pentru telefoanele mobile

Septembrie – octombrie 2022:

-utilizarea aplicațiilor pe telefoanele mobile conform conceptului de  Educație STEAM

-organizarea de  lecții demonstrative pe baza cărora se vor crea prezentări PowerPoint/Prezi sau postere pe teme specifice din biologie, chimie, matematică, tehnologia informației și comunicațiilor, proiectarea și desenarea cu ajutorului calculatorului (CAD)

-încărcarea pe platforma e-twinning și pe site-ul creat a activităților realizate în cadrul proiectului

Noiembrie 2022:

-mobilitate în România

-încărcarea pe platforma e-twinning și pe site-ul creat a activităților realizate în cadrul proiectului

Decembrie  2022

- utilizarea aplicațiilor informatice în lecții STEAM

-organizarea unei zile Erasmus prin care să popularizăm activitățile desfășurate

Ianuarie2023:

- utilizarea aplicațiilor informatice în lecții STEAM și colectarea rezultatelor

Februarie 2023:

-mobilitate în Turcia

Martie-aprilie 2023

-realizarea de lecții demonstrative privind utilizarea aplicațiilor informatice în lecții STEAM

-încărcarea pe platforma e-twinning și pe site-ul creat a activităților realizate în cadrul proiectului

Mai 2023:

-mobilitate înPolonia

Iunie - Septembrie 2023

-realizarea e-book-urilor cu lecțiile realizate de către școlile implicate în proiect

-încărcarea pe platforma e-twinning și pe site-ul creat a activităților realizate în cadrul proiectului

Octombrie 2023:

-prezentarea tuturor etapelor și  activităților realizate de parteneri pe Twinning și pe site-ul proiectului.

-prezentarea filmului cu desfășurarea și rezultatele proiectului.

-întâlnirea finală în mediul online cu reprezentanți partenerilor pentru stabilirea documentelor necesare rapoartelor finale.

Activități ale școlii noastre la nivel de parteneriat:

Managementul proiectului dar și pentru Social Media (încărcare, promovarea publicațiilor).

  • Conferințe și activități de multiplicare  despre  implementarea gamificarii și STEAM în procesul

     Educativ.

  • Toate activitățile de realizat înainte de mobilități și cele la nivel local.

Rezultate:

O pagină a proiectului pe site-ul realizat alături de parteneri.

O pagină a proiectului pe eTwinning, pagină de Facebook.

Aplicații pe telefonul mobil specifice STEAM.

e-book-uri, Instagram, Booklet,prezentări, filme